بالگرد هاهواگرد ها و نیروهای هوایی

میل 35 ام معروف به Hind E

از زمانی که میل 24 در سال 1969 اولین پرواز خود را انجام داد، تبدیل به یکی از بهترین و کاربردی ترین بالگرد های روسیه شد. این بالگرد با توانایی حمله به اهداف زمینی و هوایی و حمل همزمان نیرو های پیاده، کاربرد مفید خود را در بسیاری از نبرد ها در طول تاریخ نشان داد. سلاح هایی که میل ۲۴ حمل می کرد و قدرت آتش آن، لقب تانک پرنده را از طرف خلبانان روسی به این بالگرد داده بود.

میل 24

با موفقیت هایی که میل 24 کسب کرد، روس ها بعد از مدتی شروع به اجرای انواع ارتقاها بر روی این پلفترم کردند. این کار به خلق مدل های مختلفی از میل 24 مانند مدل های B ،M F و… انجامید. یکی از این مدل ها، میل 35 ام معروف به هایند ای بود.

میل 35 ام

پروژه ساخت میل 35 ام در سال 2005 توسط شرکت هوافضای Rostvertol کلید خورد. این بالگرد با قابلیت حمل انواع تسلیحات دقیق، یکی از بالگرد های مدرن روسیه به حساب می آید. علاوه بر روسیه، ونزوئلا، برزیل، آذربایجان، نیجریه، قزاقستان، مالی، عراق و ازبکستان هم از کاربران این بالگرد هستند.

هایند ای بر خلاف جد خود میل 24، دارای کاکپیتی شیشه ای و مدرن می باشد. همچنین موتور های بروزرسانی شده جدید، سیستم هیدرولیک جدید و ملخ های بهتر، از بروزرسانی های این بالگرد نسبت به نسخه های قبل می باشد. کاکپیت و اجزای حیاتی این بالگرد شدیدا ضد گلوله و زره پوش شده هستند که یکی از نقاط ضعف میل 24 به حساب می آمد.

کاکپیت خلبان میل 35 ام

از تسلیحات این بالگرد می توان یک توپ دو لول 23 میلیمتری GSH-27V با نرخ آتش 3400 تا 3600 گلوله در دقیقه با توانایی حمل 450 تا 470 گلوله اشاره کرد. همچنین بالچه ها توانایی حمل تا هشت موشک ضد تانک هدایت رادیویی9M114 یا 9M120 ، پاد راکت های 80 میلیمتری S-8 با توانایی حمل تا 80 راکت، پاد حمل راکت های 122 میلیمتری ضد هواپیما S-13 با توانایی حمل تا 20 راکت، پاد توپ های اضافه و لانچر فلیر می باشد.

پاد راکت 80 میلیمتری S-8
موشک ضد تانک هدایت رادیویی 9M114

هایند ای با تجهیز شدن به دو موتور TV3-117VMA یا VK-2500 ساخت شرکت کلیموف، علاوه بر رسیدن به سرعت 310 کیلومتر، می تواند عملیات در ارتفاع های بالا را هم انجام دهد. این بالگرد با سوخت کامل می تواند به برد 1000 کیلومتر برسد.

موتور TV3-117VMA
موتور VK-2500

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا