بالگرد هاهواگرد ها و نیروهای هوایییوروکوپتر

بالگرد EC725 تحلیل و بررسی + تصاویر

یوروکوپتر  EC725 کاراکال ( هم چنین Super Cougar شیر کوهی هم نامیده می شود(1)) یک هلیکوپتر حمل و نقل دوربرد تاکتیکی و توسعه یافته از بالگردهای  AS332 / AS532  برای استفاده های نظامی است. این یک بالگرد دو موتوره است و می تواند 28سرباز مسلح به همراه دو خدمه، را حمل کند بسته به پیکربندی درخواستی مشتری.هلیکوپتر برای حمل و نقل نیروهای نظامی، تخلیه تلفات، و وظایف امداد و نجات به بازار عرضه شده، و مشابه به بالگرد غیرنظامی EC 225 است.

 

بالگرد  EC725 در نمایشگاه 2013 MSPO لهستان
این بالگرد که در کلاس 11 تنی است به منظور پاسخگویی به نیاز نیروی هوایی فرانسه برای یک هلیکوپتر برای عمالیاتهای ویژه است که پس از مطالعات گسترده در بین سال های 1996 و 1999بر روی باگرد AS 532 A2 برای این منظور رد شد. نیروی هوایی فرانسه تصمیم به تولید بالگرد EC725 گرفت که به طور مثال در جنگ افغانستان که دارای سخت ترین محیط بوده است کاملا عالی عمل کرده است .

کشورهای استفاده کننده ازاین بالگرد

 

کشورهای استفاده کننده ازاین بالگرد :
برزیل نیروی هوایی برزیل [4 عدد]/ ارتش برزیل [4 عدد ] / نیروی دریایی برزیل [4 عدد ]
فرانسه  نیروی هوایی فرانسه [4 عدد ] / ارتش فرانسه [4 عدد ]
مکزیک نیروی هوایی (12 عدد ) / نیروی دریایی مکزیکی (3 عدد )
اندونزی نیروی هوایی (6 عدد ) – قزاقستان نیروی هوایی (20 عدد ) – نیروی هوایی سلطنتی مالزی [4عدد ] نیروی هوایی سلطنتی تایلندی (4 عدد )
کویت نکبت هم به تازگی سفارش خرید مسخره‌ای داده، زیرا فقط سطح نیازمندی خود را به فرانسه بیشتر میکند و هیچ بهره‌ای هم برایش ندارد.


کابین خلبان:

تمام شیشه ای است و با یک سیستم نمایشگر یکپارچه که شامل یک نمایشگر نقشه دیجیتالی و هفت نمایشگر کریستال مایع(LCD) که این نمایشگرها شامل هفت نمایشگر: چهار تا چند منظوره 6in × 8in و دو تا 4in × 5in برای نمایش پارامترهای مختلف هلیکوپتر مجهز شده است.


اویونیک

سیستم پیشرفته (AHCAS که اختصار یافتهAdvanced helicopter cockpit and avionics system  ) است و رادار و FLIR )forward-looking infrared) قابلیت جستجو و نجات برای روز و شب ، رادار داپلر، سیستم موقعیت یابی جهانی و سیستم ناوبری اینرسیایی است.

غلاف ناوبری مادون قرمز

EC 725 را می توان با تجهیزات و تسلیحات نظامی  زیر مجهز کرد:
2 عدد (2) مسلسل 7.62 میلی متر FN MAGرا در جلو چپ و راست نصب کرد.


تیر بار FN MAG نصب شده بر روی  EC-725


2 عدد لانچر راکت 68 میلی مترThales Brandt یا راکت  2.75in  Forges de Zeebrugge  هر کدام با 19 راکت.
2 عدد  مسلسل 20 میلی مترGIAT
RWR گیرنده هشدار راداری Dassault Electronique’s EWR-99/Fruit
سامانه الکترونیکی  چند منظوره خاشه / شراره( 3) Alkan ELIPS .

  

 

خدمه: 1 یا 2 (خلبان + کمک خلبان)
ظرفیت: 28 سرباز یا 5،670 کیلوگرم محموله برای حمل و نقل
طول: 19.5 متر
ارتفاع: 4.6 متر
وزن خالی: 5،330 کیلوگرم
وزن ناخالص: 11،000 کیلوگرم
حداکثر وزن برخاست: 11،200 کیلوگرم
موتور: 2 عدد Turboméca Makila 2A1 موتورهای توربوشفت، 1،776 کیلو وات
حداکثر سرعت: 324 کیلومتر/ ساعت
سرعت کروز: 285 کیلومتر / ساعت (177 مایل در ساعت، 154 KN)
بالاترین سرعت مجاز این هلیکوپتر یا سرعتی که هرگز نباید از ان تجاوز کرد(4) : 324 کیلومتر / ساعت
بیشتری محدوده پروازی: 1،325 کیلومتر
نرخ صعود: 7.4 متر / ثانیه
اولین پرواز : 27 نوامبر 2000
تولید: ماه فوریه سال 2005
منابع:
http://www.armyrecognition.com/france_f … ures_.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Eurocopter_EC725

http://en.wikipedia.org/wiki/Forward_looking_infrared

http://en.wikipedia.org/wiki/Chaff_(rad … termeasure

http://en.wikipedia.org/wiki/FN_MAG

http://www.latinaero.com/news/defence/2 … 2-001.html

http://www.centralclubs.com/ec725-t109398.html

تصاویری از این بالگرد









دانشنامه دفاعی (نحن صامدون)

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا